Nyhetsflödet

Saturday, January 12, 2013

Tidig söndagsmorgon den 12 januari

Så var det söndag igen. Även denna vecka har gått åt till flyttbestyr. Det är mycket som måste packas och gås igenom och sorteras. Detta är den tolfte platsen vi bor på sedan vi gifte oss. Flytta är jobbigt och det verkar inte bli lättare med åren heller.

Var Vi bor? Ja, det är det många som frågar. Nu bor vi på Sundsgården, Frälsningsarmén skol- och behandlingshem i Färentuna, nordväst om Stockholm. Igår hade vi inflyttningskaffe för våra närmaste grannar på skolområdet.

Under veckan har jag också varit engagerad i planerna på att utge en bok som speglar Claphaminstitutets engagemang i samhällsdebatten de senaste fem åren. Jag sitter sedan några år i styrelsen för  Claphaminstitutet som  är ett forskningsinstitut och en tankesmedja med ändamål att stimulera utbildning, undervisning och vetenskaplig forskning om och i kristen tro. Du kan läsa mer om Claphaminstitutet HÄR och HÄR, och boken kommer jag att komma tillbaka till vad det lider.

Under veckan har jag också börjat införa en något modifierad struktur på hemsidan, rupeba.se. Det som är nytt för 2013 är att det kommer att publiceras ett nytt avsnitt av Bibelskola på nätet varje torsdag. Just nu och tio torsdagar framöver blir det bibelstudier från Efesierbrevet. Nytt är också en speciell Kommentar varje tisdag. Där kommer jag att kommentera något som händer i omvärlden, personliga reflektioner eller inlägg i samhällsdebatten. I övrigt kommer det mesta att se ut som det brukar med Nyhetsflödet och kommentarer till den dagliga bibelläsningen varje dag.

Nästa vecka kommer vi att vara bortresta på semester. Ja, vi är inte pensionärer ännu, först ska vi ha semester. Det kanske blir den sista semestern för oss. Jag har nämligen hört att pensionärer inte får semester. Hemsidan räknar vi med att uppdatera som vanligt om vi hittar någon fungerande internetuppkoppling.

Jag ber att du ska få en välsignad vecka
Peter Baronowsky

2 comments:

  1. Har dere flyttet nå igjen? Har ikke fått det med meg.Helt uten grunn sluttet jeg og følge dere på bloggen.Det bare ble slik. Nå vil jeg henge meg på igjen.Koselig og se at din humoristiske sans er inn takt.Nyt den siste semesteren. klem gerd

    ReplyDelete