Nyhetsflödet

Saturday, September 15, 2012

Tidig söndagsmorgon den 16 september

Nu var det söndagsmorgon igen!

Förra helgen var vi i Åbo och hade en bibelhelg på kåren där. Det rapporterade jag ifrån här och här. Vi har under veckan fått många positiva mail om vad som hände under den helgen.

Många spännande saker ligger framför. Nästa månad är det kongress i Prag. Såvitt jag vet är det Frälsningsarméns första europeiska kongress någonsin. Frälsningssoldater från hela Europa samlas under mottot "Framåt - med tillförsikt, enhet och kraft".
Kongressen kommer att hållas 12-14 oktober och från Lettland är det 90 deltagare anmälda. Hur många kommer från Sverige? Tala med din kårledare om du vill ha mer information om kongressen.

Under veckan före kongressen blir det en Östeuropeisk konferens, också den i Prag, där en delegation från Lettland kommer att delta. Rut och jag kommer även att leda några seminarier under konferensen.

Igår (lördag) firades en Bibelfestival i Vermanis-parken i Riga. Frälsningsarmén deltog med ett utställningstält. I vårt tält framhölls också Frälsningsarméns förhållande till Bibeln som den uttrycks i den första lärosatsen: "Vi tror att Gamla och Nya testamentets skrifter är givna av Gud genom inspiration och att de allena utgör det gudomliga rättesnöret för kristen tro och kristet liv."

Jag återkommer säkert med bilder från Bibelfestivalen under veckan.

Fram till dess ber jag att du ska få en välsignad vecka.
Peter Baronowsky

No comments:

Post a Comment