Nyhetsflödet

Saturday, May 5, 2012

Idag 6/5 - Tidig söndagsmorgon

Nu var det söndag igen. Veckan avslutades med några dagar i Stockholm.

Då jag passerade Klara Kyrka i centrala Stockholm såg jag en lång kö utanför kyrkan. Men folket köade inte för att få komma in i kyrkan. Den ringlande kön ledde fram till kyrkans soppkök ute på gården. Jag vet inte om jag sett något liknande i Sverige förut. Är det ett tecken på den ökande utslagningen av människor i Sverige?
En fördel med ett kort besök i Stockholm är att få träffa ett av barnbarnen. Här är näst yngsta barnbarnet på väg mot högre mål på en klättervägg. Ingenting är omöjligt då man är tre år. För säkerhets skull finns pappas händer beredda om något skulle hända.
Nu är vi på väg hem till Riga med ett tidigt morgonflyg. En intensiv vecka väntar. Jag hoppas att det blir en välsignad vecka för dig.
Peter Baronowsky

No comments:

Post a Comment