Nyhetsflödet

Wednesday, May 16, 2012

Idag 17/5 - Profetia

Idag den 17/5

Igår började vi trettio dagars förbön för vår kongress 15-17 juni i Riga. Två dagar före kom det ett mejl från en av våra kadetter som tog emot och vidarebefordrade dessa ord från Herren (Bilden är från Freefoto.com):

"Jag fastar och idag är det den fjortonde dagen som jag inte äter. Idag när vi alla bad för Frälsningsarmén, såg jag en vision i min ande och tog emot ett ord från Herren, som jag vill dela:

Jag såg en frälsningsarméflagga med många människor i uniform som stod runt flaggan. De stod tillsammans i en klunga och tog inte upp mycket plats. Ingen rörde sig. Runt dem såg jag ett fält. Fälten var mogna för skörd. Så mogna att agnarna från vetet böjde sig djupt mot marken. Jag upplevde att man bara behövde sträcka ut handen för att agnarna skull falla i deras händer. Frälsningssoldaterna, som stod mitt i fältet, förstod inte att fälten var mogna för skörd. De såg sig omkring men de reagerade inte på det de såg runt dem. Frälsningssoldaterna var upptagna med olika saker - de sjöng, spelade, predikade och samtalade vid borden.

Var och en av frälsningssoldaterna hade en korg i sin hand, men korgarna var tomma och då kom vinden, den Helige Andes vind, och förändrade allt. Deras uppfattningar, övertygelser och förståelse förändrades och de började skilja mellan det som är viktigt och det som är mindre viktigt. Och Herren sa: de tomma korgarnas tid och funderingarnas tid är över, en ny tid har kommit, en tid av nåd och skörd. Herren säger att skörden börjar nu. En tid med fulla korgar, en överflödets tid. Var du än går, ska du skörda. Armén ska växa och nu är den goda tiden - en tid av skörd, seger och multiplikation. Prisa Herren!"

No comments:

Post a Comment